Συνέντευξη στην εφημερίδα Χρονικά Δυτ. Μακεδονίας

Τα Χρονικά Δυτικής Μακεδονίας στο φ. 441 (Παρασκευή 27/5/2011) φιλοξένησαν τρισέλιδο αφιέρωμα στη Μαθητοφρένεια, που περιλάμβανε τις βασικές πληροφορίες για την εφημερίδα μας, φωτογραφίες και συνέντευξη μελών της συντακτικής ομάδας. Τίτλος του αφιερώματος: Ένα ξεχωριστό έντυπο!




Συνέντευξη στον Αντώνη Ν. Παπαβασιλείου


1) Ποιες ήταν οι πρώτες σας αντιδράσεις, όταν μάθατε τα νέα των ‘ΝΕΩΝ’; Βράβευση της Μαθητοφρένειας ως καλύτερης μαθητικής εφημερίδας της χώρας μας!

Ελένη Χατζηλίου: Μόλις ενημερωθήκαμε για την πρωτιά τα συναισθήματα ήταν ποικίλα. Χαρά, κραυγές, ουρλιαχτά, γέλιο και κλάμα! Τα τηλέφωνα πήραν φωτιά, καθώς μόλις το μάθαμε πήραμε και τα υπόλοιπα μέλη για να τους ανακοινώσουμε την απίστευτη αυτή είδηση που διαδόθηκε σε όλους μέσα σε λίγα λεπτά και μέσω των αναρτήσεων στο διαδίκτυο. Ο ενθουσιασμός μας τεράστιος και η συγκίνηση απερίγραπτη. Μπαίναμε ξανά και ξανά στη σελίδα των ΝΕΩΝ για να διαβάσουμε την είδηση, δεν πιστεύαμε στα μάτια μας! Κι όμως, όσο απίστευτο κι αν ήταν, από εκείνη τη στιγμή ήμασταν η καλύτερη μαθητική εφημερίδα στην Ελλάδα!
Μάρθα Νούσια: Σαφώς περιμέναμε κάποιον τίτλο διότι, εκτός από το ότι δουλέψαμε αρκετά, βλέπαμε το ποσοστό των μαθητών που έπαιρναν μέρος να αυξάνεται όλο και πιο πολύ, έτσι δενόμασταν και δίναμε περισσότερα!  Όταν μάθαμε για το πρώτο βραβείο τα συναισθήματα ήταν ... απερίγραπτα! Ευτυχία, χαρά, χαμόγελα παντού, περηφάνια αλλά και ικανοποίηση.
Βάγια Γούλα: Μείναμε έκπληκτοι και χαρήκαμε πολύ. Είναι μεγάλη τιμή για καθένα  από μας και για όλη τη μαθητική κοινότητα του 2ου ΓΕΛ Γρεβενών αυτή η πανελλήνια βράβευση από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ. Αναγνωρίζεται στην ουσία η προσπάθειά μας όλη αυτή την περίοδο. Πέρα απ’ αυτό, τιμήθηκαν και τα Γρεβενά μας και πολλοί ίσως δεν το έχουν συνειδητοποιήσει αυτό. Η βράβευση αυτή δίνει και το μήνυμα ότι οι κρατικοί φορείς οφείλουν να στηρίζουν κάθε τέτοια προσπάθεια που γίνεται και να δίνουν κίνητρα σε εμάς τους νέους για ενασχόληση με τέτοιου είδους δραστηριότητες.
Αλεξάνδρα Πολύζου: Όταν έμαθα για την βράβευση της εφημερίδας μας χάρηκα πολύ και ταυτόχρονα ένιωσα έκπληξη καθώς δεν το περίμενα. Αμέσως επισκέφτηκα το site των ΝΕΩΝ και έψαξα σχετικά με τον διαγωνισμό και τις διακρίσεις και, όταν είδα ένα από τα φύλλα της εφημερίδας δίπλα απ’ το κύριο άρθρο, ένιωσα αρκετά περήφανη που ένα σχολείο από μια τόσο μικρή πόλη κατάφερε να βγει πρώτο στην Ελλάδα.




 2) Ο ωραίος τίτλος: Μαθητοφρένεια. Τι σημαίνει για σας;

Θανάσης Κωτσιόπουλος: Προσωπικά, σημαίνει την έκφραση για όλα τα ζητήματα του τόπου μας αλλά και της χώρας, μέσα απο την "τρέλα" ενός εφήβου.
Ανδρέας Λιάμπας: Η έκδοση μιας εφημερίδας παρόλο που σήμερα δεν είναι κάτι πρωτότυπο, για ένα σχολείο όμως, μια ομάδα μαθητών, μια τοπική κοινωνία αποτελεί ιδιαίτερο γεγονός. Η απόφαση μας για την έκδοση της σχολικής εφημερίδας με τίτλο «Μαθητοφρένεια» στην αρχή αντιμετωπίστηκε με διστακτικότητα και προβληματισμό ως προς την θεματογραφία, τον τρόπο παρουσίασης των θεμάτων, την ανταπόκριση από τους συμαθητές μας, τους φίλους μας, τους καθηγητές μας, και γενικότερα την τοπική κοινωνία. Γρήγορα όμως οι φόβοι όλων ξεπεράστηκαν, γιατί το είδαμε σαν ένα τρόπο να ξεφύγουμε απο τα μαθήματα αλλά και να έρθουμε πιο κοντά με άλλους μαθητές.

3) Διαβάζοντας την εφημερίδα με ετυπωσιάζει η δυναμική άποψη, το γραπτό κείμενο που έχει κάτι να πει. Στην εποχή του facebook και των τηλεπαραθύρων, υπάρχει λόγος να επιμείνουμε στο γραπτό λόγο;

Θανάσης Κωτσιόπουλος: Αναμφίβολα πρέπει.Οι παλιοί έλεγαν τα λόγια χάνονται τα γραπτά μένουν. Ακόμα, τα γραπτά (και εννοώ τα προσεγμένα γραπτά που δημοσιεύονται σε μια εφημερίδα) κρατούν ζωντανή την ελληνική γλώσσα, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό λόγω της κρίσης στο λεξιλόγιο μας σήμερα.
Κων/νος - Δημήτρης Τσιουμέλας: Σαφώς και υπάρχει και το τονίζω αυτό. Ό,τι γράφεται σε μια εφημερίδα μένει εκεί, μπορεί κανείς να το βρει ανά πάσα στιγμή. Αντίθετα, ποιος θυμάται τι ειπώθηκε χθες στα τηλεπαράθυρα των ειδήσεων; Επομένως, ακόμη και στη σημερινή εποχή, του ίντερνετ και των τηλεπικοινωνιών, η εφημερίδα παραμένει το πιο αξιόπιστο μέσο ενημέρωσης.
Βάγια Γούλα: Εγώ θα σταθώ και σε κάτι άλλο: το facebook, όπως και κάθε άλλη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, δε συμβάλλει στη βελτίωση της έκφρασης και της κριτικής σκέψης. Ο γραπτός λόγος που φιλοξενείται σε μια εφημερίδα αντίθετα οξύνει το νου, προάγει τη σκέψη και καλλιεργεί τη γλώσσα.

4) Ποια είναι η ανταπόκριση που έχει η εφημερίδα πρώτα-πρώτα στους φίλους σας της ίδιας ηλικίας και μετά στην τοπική κοινωνία;

Αλεξάνδρα Πολύζου: Η ανταπόκριση τόσο των συμμαθητών, όσο και της τοπικής κοινωνίας είναι εκπληκτική. Στις αρχές, όταν πηγαίναμε να πουλήσουμε τις εφημερίδες, όλοι μας ρωτούσαν για το νέο, τότε, εγχείρημά μας και στη συνέχεια δεχόμασταν συγχαρητήρια για τα άρθρα, τις έρευνες και γενικά τα κομμάτια της εφημερίδας με τα οποία ασχολούμασταν.
Μάρθα Νούσια: Η ανταπόκριση που έχει η Μαθητοφρένεια τόσο στους έφηβους όσο και στην τοπική κοινωνία είναι αρκετά μεγάλη. Αυτό πιστεύω οφείλεται στα ποικίλα θέματα που παρουσιάζουμε αλλά και στο ότι οι μαθητές στοχεύουν να περάσουν τα μηνύματά τους χωρίς να κουράζουν τους αναγνώστες. Με αποτέλεσμα να είναι ευχάριστη σε όλους!
Ανδρέας Λιάμπας: Η προσπάθειά μας αρχικά αντιμετωπίστηκε με κάποια επιφύλαξη, γιατί είχε γίνει και παλιότερα μια τέτοια απόπειρα χωρίς συνέχεια όμως. Μετά την έκδοση των πρώτων φύλλων η άποψη όλων (μαθητών και καθηγητών) άλλαξε. Όλοι θεώρησαν την εφημερίδα μας πολύ καλή και ως ένα μέσο για να πληροφορηθούν για διάφορα θέματα. Όλο και περισσότεροι μαθητές ήθελαν να συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή. Η τοπική κοινωνία από την άλλη είδε την προσπάθεια μας με συμπάθεια και αρχικά αγόραζε τα φύλλα για να μας στηρίξει οικονομικά αλλά αργότερα, βλέποντας τη σταθερότητα και τη συνέπειά μας, φάνηκε ότι τους άρεσε πολύ αυτή η προσπάθεια και πλέον δεν αγόραζε τα φύλλα μονο για οικονομική στήριξη. Μάλιστα στην πορεία μας παρακινούσαν οι ίδιοι να συνεχίσουμε την προσπάθεια αυτή. Με την σειρά μου πιστεύω ότι πρέπει να συνεχίσουμε και του χρόνου αυτό που αρχίσαμε φέτος. Έχοντας την εμπειρία της πρώτης χρονιάς και την ικανοποίηση που νιώσαμε από την βράβευση πρέπει να είμαστε ακόμα καλύτεροι τη νέα χρονιά, με ακόμα περισσότερες συμμετοχές και – γιατί όχι; - να πάρουμε ξανά το βραβείο!



5) Μερικά στιγμιότυπα που χαράχτηκαν στη μνήμη σας από το μέχρι τώρα ζύμωμά σας με τα εφημεριδιακά;

Κων/νος – Δημήτρης Τσιουμέλας: Γενικά, τις (όχι πάντα επιτυχείς) προσπάθειες συνεννόησης με τα κορίτσια της συντακτικής ομάδας. Τι να κάνουμε! Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες! Η πιο αστεία στιγμή ήταν, όταν προσπαθούσαμε να βγάλουμε φωτογραφίες με μια Revue Lens, μοντέλο HC35, αλλά καταλάβαμε εντέλει ότι βγάζαμε χωρίς φιλμ!
Ελένη Χατζηλίου: Καταρχάς, αυτό που θυμάμαι χαρακτηριστικά είναι ο ενθουσιασμός μας όταν η Εβελίνα, η αρχισυντάκτρια, μας πρότεινε τον τίτλο. «Μαθητοφρένεια» φώναξε ξαφνικά και χωρίς δεύτερη σκέψη συμφωνήσαμε όλοι. Αυτός ο ξεχωριστός τίτλος ήταν άξιος για μια εφημερίδα, για την ξεχωριστή εφημερίδα μας! Άλλο ένα στιγμιότυπο που πιστεύω πως δεν πρόκειται να διαγραφεί από τη μνήμη κανενός μας, ήταν η στιγμή που πήραμε στα χέρια μας το πρώτο φύλλο! Ήταν πολύ καλύτερο απ’ όσο περιμέναμε. Δεν μπορούσαμε να το πιστέψουμε. Ο ενθουσιασμός μας ασύγκριτος, γι’αυτό και το πρώτο φύλλο εξαφανίστηκε μέσα σε μια μέρα, καθώς βιαστήκαμε να το μοιράσουμε, με αποτέλεσμα να μην μας μείνει ούτε για δείγμα! Τέλος, αυτό που θα μου μείνει περισσότερο από αυτό το μικρό μας ταξίδι, είναι, όταν είδαμε πρώτη φορά σε μια τοπική εφημερίδα αναφορά στη Μαθητοφρένεια. Τότε, νιώσαμε για πρώτη φορά ότι οι κόποι μας άρχισαν να ανταμείβονται. Η στιγμή ήταν μαγική και η συγκίνηση τεράστια. Πού να ξέραμε τι μας περίμενε στη συνέχεια!